Iedere eerste dag van de maand houden wij een veiling met unieke stukken. Kavels worden toegevoegd tot en met de 15e van de maand ervoor en bieden is telkens mogelijk vanaf de 16e.
Nieuwe openingstijden voor onze winkel in Haarlem: di t/m za 10-17u*.
* Op zaterdag wordt niet gewerkt in ons postzegelmagazijn waardoor op die dag in de winkel gekochte zegels niet altijd direct meegenomen kunnen worden.

Kan ik postzegels bestellen per brief, telefoon, fax of gewone e-mail?

Nee, dat is niet mogelijk. U kunt uitsluitend bij ons bestellen via onze website.

Wat zijn de voordelen van een PostBeeld account?

  • Verspreid over verschillende dagen uw winkelwagentje aanvullen
  • Gebruik maken van de wenslijstfunctie
  • De status van uw bestelling bekijken
  • Bestelgeschiedenis bekijken
  • Uw adresgegevens bewaren voor volgende bestellingen
  • Gebruik maken van winkeltegoed
    Meer informatie vindt u hier

Kan ik postzegels reserveren welke niet op de verkooplijst voorkomen?

Reserveren is niet mogelijk, wij hebben echter wel een service waarbij u verlanglijstjes kunt opbouwen en een e-mail van ons kunt ontvangen zodra een artikel op uw verlanglijst weer voorradig is. U kunt uw verlanglijstjes opbouwen via onze gratis wereldcatalogus (FSC tab bovenaan pagina).

Wat moet ik doen als ik postzegels wil inruilen?

Klik op 'inkoop of inruil' onder de tab 'klantenservice'  om hier alles over te lezen. Of klik hier.

Wat te doen als mijn inruilbedrag niet gelijk is aan mijn aankoopbedrag?

Na ontvangst van uw inruilzending maken wij een tegoed voor u aan. Hierna kunt u postzegels bij ons bestellen en deze betalen met uw tegoed. Als uw tegoed groter is dan uw bestelling blijft het restant gewoon staan voor een toekomstige bestelling. Als uw bestelbedrag groter is dan uw tegoed dient u het verschil anders te betalen om uw bestelling te kunnen plaatsen. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om één of enkele items uit uw winkelwagen te verwijderen.

Ik wil postzegels verkopen aan PostBeeld

Wij kopen ook zegels in. Daartoe hebben wij inkooplijsten online beschikbaar. Klik hier voor info. (we kopen via internet doorgaans geen zegels in welke niet op deze lijsten staan). Wij kopen ook collecties in welke in onze winkel in Haarlem (alleen na afspraak vooraf) aangeboden worden. Indien u iets in de winkel wilt aanbieden adviseren wij u om ons te bellen voor informatie (023-5272136).

Ik wil postzegels kopen, maar kan geen bestelknop vinden

Waarschijnlijk kijkt u op onze inkoop- of inruillijst of in onze complete catalogus (freestampcatalogue.nl). Alle voorradige of te bestellen items hebben een bestelknop.

Wat is het adres of telefoonnummer van PostBeeld?

Klik hier of op contact bovenaan de pagina om al onze gegevens te vinden.

Ik heb al een order geplaatst, maar wil nog wat toevoegen of verwijderen

Helaas is het niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen in orders welke in verwerking zijn. Na ontvangst kunt u altijd één of meer items terugsturen(in zakje met nummer of met nummerkaartje). Ter creditering hiervan maken wij dan een tegoed aan wat u kunt gebruiken voor een toekomstige bestelling. (op uw verzoek kan dit tegoed ook worden uitbetaald). Indien u nog iets wilt toevoegen is dat alleen mogelijk door een nieuwe order te plaatsen. Het is niet mogelijk om separaat geplaatste orders samen te laten verzenden.

Wat is het verschil tussen Postbeeld.com en Freestampcataolgue.com

Onze website is zodanig gebouwd dat de gewenste zegels snel en gemakkelijk in onze grote database gevonden kunnen worden.
We bieden daarbij twee mogelijkheden:
-Zoeken in onze grote wereldwijde voorraad en direkt kunnen bestellen**
-Zoeken in onze gratis wereldcatalogus (FSC)*
*De wereldcatalogus is vereenvoudigd, dat betekent dat uitsluitend zegels en blokken (voor de meeste landen vanaf ca 1920 tot heden) vertoont worden, dit ongeacht het feit of we de zegels al dan niet voorradig hebben. Wilt u Freestampcatalogue (FSC) bekijken, klik dan op de FSC tab boven aan de pagina.
**Bij het zoeken in onze grote voorrraad daarentegen (PostBeeld tab) komt u ook bijzonderheden zoals afwijkingen, velletjes, postzegelboekjes, brieven etc. tegen. Onze voorraden wisselen zeer snel. Wilt u zoeken in onze voorraad klik dan in de keuzebalk boven aan de pagina op 'postzegels'.
Via verdere filters kunt u zoeken op landen of motieven. Vrijwel alle combinaties zijn mogelijk. Zo kunt u meerdere landen of motieven in een overzicht krijgen. Daarnaast kunt u desgewenst zoeken op jaartal of periode, postfris, ongebruikt, gestempeld, fdc's, postwaardestukken, poststukken of maximumkaarten.
Na een aantal malen oefenen met het filter zult u al gauw de ongekende mogelijkheden ontdekken. Heeft u vragen of problemen met het vinden van de juiste instellingen voor uw verzamelgebied? Bel dan op werktijden gerust onze helpdesk (023-5272136).

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Kan dat kloppen?

Na ontvangst van uw betaling kan het tot zes werkdagen duren voordat we alle items van uit de verschillende voorraadlokaties op onze verzendlokatie hebben en uw bestelling gereed hebben voor verzending. Daar komt dan nog de tijd van de postbezorging bij. Dit kan één tot enkele dagen zijn, afhankelijk van uw bestemming. U kunt uw bestelling volgen onder 'mijn account' 


Waarom worden zegels niet direct gereserveerd als ik met bankoverschrijving wil betalen?

Wij zijn tot deze regeling overgegaan omdat ook voorraden van andere handelaren aan ons systeem gekoppeld worden. Bestellingen worden dan verdeeld over verschillende handelaren waarna alles naar ons gestuurd wordt, wij het samenvoegen en doorsturen naar u. Daardoor heeft u veel meer keuze bij ons. Om dit systeem goed te kunnen laten werken is het echt noodzakelijk dat bestellingen betaald zijn voordat ze over onze partners verdeeld worden. Uw bestelling wordt onmiddelijk gereserveerd na ontvangst van uw betaling.
Directe reserveringen zijn wel mogelijk door een directe betaalwijze te kiezen (bijv. I-deal, Paypal, Visa of Mastercard). Directe reservering is ook mogelijk door aankoop uit uw persoonlijk tegoed. U kunt een tegoed creeëren door geld over te maken op IBAN: NL78 INGB 0003 0621 67 t.n.v. PostBeeld Haarlem, o.v.v. Aanvulling tegoedensaldo en uw e-mailadres.

Waarom duurt het tot 5 werkdagen voordat mijn bestelling verstuurd wordt?

PostBeeld heeft een grote voorraad zegels op verschillende locaties en werkt samen met verschillende andere handelaren, wiens voorraad aan ons systeem gekoppeld is. Uw bestelling wordt automatisch verdeeld. Vervolgens worden de zegels in de voorraden opgezocht, ingepakt en naar ons kantoor in Haarlem gestuurd. Daar worden de diverse pakketjes van uw bestelling samengevoegd en als één zending naar u toegestuurd. Als gevolg van deze methode gaat er meestal een aantal werkdagen overheen voordat uw pakket geheel gereed en verzendklaar is.

Kan ik postzegels ook ophalen in de winkel?

PostBeeld heeft een winkel in Haarlem. Op deze locatie bevindt zich een groot deel van onze voorraad. Een deel van de door ons aangeboden voorraad bevindt zich echter op andere locaties. Het is in veel gevallen dan ook niet zonder meer mogelijk om zegels die op onze website aangeboden worden in de winkel direct te kopen en mee te nemen. Wij adviseren u om in dit geval een aantal dagen van te voren te bestellen en te betalen (u kunt bij uw bestelling dan aangeven dat u de zegels in Haarlem op komt halen). Wij zorgen er dan voor dat de zegels vanuit diverse locaties voor u klaarliggen. Wilt u er zeker van zijn of uw bestelling al klaar ligt, bel dan 023-5272136. Overigens kunt u bij postzegels via de website zien of een artikel in Haarlem voorradig is door naar de detailpagina van het artikel te gaan. Daar komt u door het artikel aan te klikken.

Ik heb twee (of meer) orders geplaatst, en wil ze samengevoegd laten verzenden

Helaas is dat niet mogelijk in ons geautomatiseerd orderverwerkingssysteem. Iedere order wordt altijd apart verzonden.